vineri, 21 aprilie 2017

Tezaur descoperit în pădurea Cernica din Ilfov

Un pasionat de detecție metale a descoperit un tezaur în pădurea Cernica din Ilfov, la 14 kilometri depărtare de București.


Nicula Nicolae este un detectorist autorizat care deține un detector Detech Reacher 28 khz, ce a costat câteva sute de euro.


"Am început sa detectez. După câteva ore, bineînțeles, prima monedă, o monedă din argint de prin 1800. Iarăși am mai săpat și am văzut un fel de brățară, un colier, nu mi-am dat seama exact ce e. Am început să sap mai atent, sa nu le zgârii, sa nu le rup. Brățările erau prinse unele de altele, iar mai jos cerceii", a precizat Nicolae pentru televiziunea Pro Tv.




Mai jos găsiți reportajul complet.



Pasionat de istorie, detectoristul a predat autorităților tezaurul, care conține o pereche de cercei din aur, 4 brățări din argint și mai multe monede. Nicolae a precizat pentru Harta Comorii că deocamdată nu a primit recompensa pentru predarea tezaurului: "Obiectele au fost găsite pe data de 14-09-2016, predate pe data de 15-09-2016. Am proces verbal de la Politia Pantelimon, unde am fost direcționat de către Primăria Pantelimon. Obiectele au fost apoi preluate de IPJ Ilfov, iar apoi încredințate Muzeului National de Istorie al Romaniei, MNIR".

Mai jos găsiți mai multe fotografii din momentul descoperii și după spalare, pe care ni le-a trimis descoperitorul tezaurului.

"Monedele erau cam la 40 cm adâncime, iar brățările și cerceii cam la 55-60 cm. Am băgat mâna până la umăr ca să ajung la obiecte. Deja ma gândisem să renunț să mai sap, deoarece credeam că la acea adâncime voi găsi doar o bucată mare de fier ruginit", a mai precizat descoperitorul pentru Harta Comorii.





Felicităm pe pasionatul detectorist pentru această superbă descoperire și îi mulțumim pentru că ne-a adus în atenție acest tezaur, precum și pentru imagini și informații.

4 comentarii despre subiectul „Tezaur descoperit în pădurea Cernica din Ilfov”:
Unknown spunea...

Am trimis fotografii pe gmail

Admin spunea...

Mulțumesc frumos, le-am adăugat în articol. Felicitări pentru descoperire!

Unknown spunea...

Multumesc foarte mult.

Unknown spunea...

:)

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.