miercuri, 16 noiembrie 2011

Comoara Collette

Comoara Collette a fost descoperită lângă Berwick-upon-Tweed, Northumberland, Anglia, de catre un detectorist de metale pe nume John Minns, în aprilie 2005. Tezaurul este numit după Collette, fiica de opt ani a lui Minns, în scopul de a păstra secretă locaţia exactă a descoperirii, din această cauză nefiind denumită după locul unde a fost gasită. Tezaurul conţine şase inele de aur despre care se crede că au fost decoratiuni de păr, precum şi brăţări, inele şi ace şi, de asemenea, şase topoare care ar fi putut fi utilizate pentru prelucrarea lemnului sau ca arme, precum şi o unealtă care era folosită de către meseriaşi.


Când John Minns si-a cumparat detectorul sau de metale, el se aştepta să găsească doar o mulţime de cutii de conserve şi poate ocazional monede vechi fără valoare. Într-adevăr, prima sa descoperire a fost capaculde folie de la o cutie de iaurt. Dar el nu a renunţat şi, sapand mai adanc, au găsit ceva extraordinar - un topor din Epoca Bronzului. Aceasta descoperire a fost urmată rapid de gasirea in acelaşi loc a unui tezaur de 35 de articole, inclusiv bratari, ace şi un brici care datează între 1000 şi 800BC. A mai gasit, de asemenea, mai multe inele de aur pentru prins părul.

"Cred ca e ca si la pescuit - uneori poti avea tot norocul din lume, alteori nu gasesti nimic", a spus descoperitorul.

"Eram intr-o mică excursie cu familia, in special pentru fetita mea Collete. M-am intalnit intamplator cu un femier local si l-am rugat sa ma lase sa incerc noul meu detector de metale pe terenul său. La scurt timp dupa ce am inceput testarea detectorului, am primit un semnal puternic. "Am început să sap," a spus domnul Minns.

"Am gasit o folie folosită ca şi capac la o cutie de iaurt Muller. Am aruncat-o intr-o parte si am inceput iar sa scanez. Semnalul a fost chiar mai puternic de data aceasta, asa ca am sapat un pic mai adânc. Apoi, incredibil, am descoperit un topor din Epoca Bronzului ! Am stiut instantaneu ce er acel obiect, ca şi cum aş studiat epoca istorică respectiva mult timp..."

Descoperirea lui a uimit arheologii, care cred ca aceasta ar putea aduce informaţii valoroase despre epoca târzie a bronzului.

Lindsay Allason-Jones, de la Universitatea Newcastle, a declarat: "Sunt foarte rare în nordul Angliei tezaurele din epoca târzie a bronzului care conţin o varietate de astfel de obiecte într-o stare bună, deci aceasta descoperire este extrem de importanta." Unele dintre cele mai importante obiecte din tezaur sunt inelele pentru prins părul. Acestea sunt realizate din foiţă de aur fină suprapusa peste un miez de ceara de albine. O analiză suplimentară pe ceara de albine s-ar putea să ne ajute să înţelegem mai multe despre mediul înconjurător din epoca târzie a bronzului", a adăugat domnişoara Allason-Jones.

"Acest tezaur nu este ca şi celelalte pe care le cunoaştem deja din alte descoperiri similare. Este greu de spus dacă a fost menit ca ofrandă unei zeităţi sau dacă a fost ascuns de proprietar, cu intentia de a-l recupera mai tarziu."

În ceea ce priveşte pe domnul Minns, el niciodată nu a mai gasit ceva important de atunci.

"A fost noroc pur", a spus el.

Niciun comentariu despre subiectul „Comoara Collette”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.