duminică, 24 decembrie 2017

"Să găsești monede din aur este un fel de Sfânt Graal al detecției de metale"

Un pasionat de detecție metale a descoperit mai multe monede din aur, despre care se crede că a fi fost îngropate de un rege anglo-saxon acum aproape 1500 de ani. Chris K., în vârstă de 54 de ani, a găsit monedele după ce a petrecut patru zile săpând, detectând și iar săpând pe un câmp din Chelmsford, în estul Angliei. Tezaurul a fost trimis ala British Museum pentru analiză și evaluare și se estimează deocamdată că ar valora aproximativ 10.000 lire sterline.


Descoperitorul a spus: "Să găsești monede din aur este un fel de Sfânt Graal al detecției de metale. A fost o senzație incredibilă. Când am descoperit prima monedă, am crezut că este o viespe. Am luat o moneda și am aruncat-o. Abia când a căzut mi-am dat seama ce era. A fost cel mai minunat sentiment din lume, mai ales după patru zile de muncă grea".

Chris, care practică detecția de metale de peste 25 de ani, mai descoperise de asemenea mai multe monede anglo-saxone rare, în aceeași zona, acum 18 ani. Aceste sunt acum găzduite de Muzeul Britanic. Chris a decis să se întoarcă la locul descoperirii după ce a citit pe internet un articol care sugera că este posibil ca multe alte monede sa fie încă ascunse în pământ, în acea zona.


Descoperitorul a spus: "Am decis să decopertez stratul de sol de deasupra și să scanez astfel mai adânc, pe o suprafață de 100 de metri pătrați. Mi-am zis că trebuie să o fac, pentru că este ultima oară când o voi face. Trebuia să mă întorc. Mai făcusem căutări minuțioase în zonă, dar nu mai găsisem nimic. Dar acum concluzia mea e că dacă găsești o monedă, probabil că în acel loc există mai multe".

Monedele sunt din Evul Mediu, aproximativ din anii 620-640 d. Hr, și au fost clasificate ca tezaur, obiecte care sunt de obicei asociate cu înalta societate sau chiar cu înmormântări regale. Monedele, denumite Tremissis, au fost folosite de merovingieni, o dinastie de regi franci care au domnit peste o zonă cu suprafață variabilă din Franța și Germania de astăzi începând cu secolul al V-lea și până în secolul al VIII-lea.

Va dura până la un an pentru ca British Museum să finalizeze evaluarea monedelor.

Niciun comentariu despre subiectul „"Să găsești monede din aur este un fel de Sfânt Graal al detecției de metale"”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.