marți, 23 august 2016

În drum spre masa de prânz a descoperit 1857 monede romane

Un pasionat de detecție metal a povestit cum a gasit unul dintre cele mai mare tezaure de monede romane din nordul Angliei. David B., in varsta de 57 de ani, a petrecut ani în căutarea unei comori. Dupa o sesiune de detecții începută dimineața devreme în Wold Newton, East Yorkshire, detectoristul a decis să întrerupă cautările.


Obosit și flămând, detectoristul se intorcea spre duba sa pentru un savuros sandwich cu șuncă, când detectorul de metale l-a avertizat brusc: "Am început detectia de dimineata devreme și până la acel moment nu gasisem nimic. Imi era foame și imi obosisera picioarele, așa că am decis să merg la duba mea. A fost descoperirea vieții mele și stomacul meu nu mai avea nimic de prostestat !"

Comoara conține 1857 monede romane. Experții cred că monedele datează din timpul domniei lui Constantin cel Mare. La momentul îngropării tezaurului, era echivalent salariului anual unui legionar, sau al salariului pe 3 ani pentru un tâmplar sau pe 6 ani pentru un muncitor agricol. Cu acesti bani se puteau cumpăra 700 de pui, 2.000 dintre cei mai buni pesti sau 11.000 litri de bautura.


Nici un tezaur de această marime, din această perioadă, nu a mai fost descoperit inainte în nordul Angliei. O parte a tezaurului, împreună cu vasul ceramic, este expusă publicului la Muzeul Yorkshire, între 16 iulie la 9 octombrie 2016. Descoperirea a fost evaluată la 44200 lire sterline, iar Muzeul Yorkshire caută fonduri pentru a se asigura că tezaurul va rămâne in colectiile publice.

Niciun comentariu despre subiectul „În drum spre masa de prânz a descoperit 1857 monede romane”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor.